Wiedźmin: Gra Wyobraźni

Forum poświęcone tematyce gry fabularnej Wiedźmin: Gra Wyobraźni


#1 2011-11-03 09:17:20

Ziele

Administrator

Zarejestrowany: 2011-11-02
Posty: 25
Punktów :   

Modyfikacje pancerzy

Modyfikacje pancerzy
   W podręczniku głównym opisane są dość dobrze wszystkie możliwe na ten okres rodzaje zbroi, wszelkie ich modyfikatory, utrudnienia, a nawet czas jaki potrzeba na założenie danej zbroi. Jest ramka na 76 stronie, która opisuje również możliwości ochronne jakie posiadają owe pancerze. Jednakże wyporność tych zbroi nie jest adekwatna do realnej wytrzymałości i ochrony pancerza. Przytoczę poniżej to co napisane w podręczniku.

Wyporność zbroi według podręcznika.
Zbroja miękka - 1 wyparowanie
Kolczuga - 2 wyparowania
Zbroja płytowa - 3 wyparowania
Hełm - 2 wyparowania

   Wiadome jest, że zbroje nosi się warstwowo, zbrojny rycerz na koniu posiada pełny zestaw; przeszywanicę, kolczugę oraz zbroje płytową. Modyfikatory oraz kary wynikające z noszenia takiego zestawu są ogromne, lecz dają zaledwie 6 pkt wyparowań. Rozpiszę poniżej moje własne modyfikacje.

Wyporność zbroi według mojego punktu widzenia.
Zbroja miękka - 2 wyparowania (jeśli zbroja jest bardzo dobrej jakości oraz ma dodatki typu "ćwieki" to jej wyparowanie może zwiększyć się do 3 pkt)
Kolczuga - 4 wyparowania (jeśli zbroja jest bardzo dobrej jakości oraz ma dodatki, jest z grubszego splotu, to jej wyparowania mogą zwiększyć się do 5 pkt)
Zbroja płytowa - 6 wyparowań (jeśli zbroja jest bardzo dobrej jakości, jest idealnie dopasowana do właściciela oraz jest to pełna ciężka zbroja płytowa, to jej wyparowania mogą zwiększyć się do 7 pkt)
Hełm - 4 wyparowania (może osiągnąć 5 wyparowań, jeśli chodzi o to, że jest elementem zbroi płytowej może mieć nawet 7 pkt. Jednakże kary i modyfikatory z jego noszenia, są bardzo wielkie, nie jest łatwe noszenie skórzanego kaptura, zbroi kolczej i metalowego hełmu razem na głowie )

   Wedle tego, najbogatszy rycerz, który posiada najprzedniejsze zbroje, majątek (niewiele jest tak bogatych rycerzy) powinien uzbierać od 12 do 15 pkt zbroi. Nie jest to dziwne, będzie tak upięty, że siedząc na koniu ledwie będzie mógł się obrócić.
   Wiele osób może zdziwić tak wysokie wyparowania, ale jeśli ma się pełny zestaw zbroi, nie jest problemem sparować cios miecza ręką.

Offline

 

Stopka forum

RSS
Powered by PunBB
© Copyright 2002–2008 PunBB
Polityka cookies - Wersja Lo-Fi


Darmowe Forum | Ciekawe Fora | Darmowe Fora
www.san-andreas.pun.pl www.shinobisway.pun.pl www.gra-metin.pun.pl www.lastxxxwar.pun.pl www.metin2privv.pun.pl