Wiedźmin: Gra Wyobraźni

Forum poświęcone tematyce gry fabularnej Wiedźmin: Gra Wyobraźni


#1 2011-11-14 13:24:21

Miras

Nowy użytkownik

Zarejestrowany: 2011-11-05
Posty: 2
Punktów :   

Manewry bojowe

Manewry bojowe to moim zdaniem jeden z ciekawszych smaczków w naszym ukochanym systemie. Sprawiają, że podczas walki szermierz może zadeklarować coś więcej niż tylko "to ja go tnę" i "robię unik", wojownicy muszą także zarządzać swoim zapasem punktów walki co zmusza do ich do myślenia i planowania.
W miarę upływu lat przekonałem się jednak, że manewry prezentowane w podręczniku i dodatkach są słabo zrównoważone względem siebie pod kątem mechanicznym. Często przydałoby się też lepiej opisać je pod kątem mechaniki. Takie na przykład imbrocatto jest bardzo potężnym manewrem, a piruetu w zasadzie nie opłaca się wykonywać. Ja z moją grupą podchodziliśmy do tego bardzo elastycznie i często ignorowaliśmy mechanikę. W zależności od okoliczności i opisu sytuacji pozwalaliśmy lub nie na wykonywanie pewnych manewrów (na przykład ripostę można było wykonać tylko po udanym zablokowaniu - nie uniknięciu - ciosu), a część słabych mechanicznie manewrów miała czysto opisowy i fabularny wymiar (choćby wspomniany piruet).

Jak wy radziliście sobie z tym problemem? Może wprowadzaliście jakieś autorskie poprawki do mechaniki manewrów?

Offline

 

#2 2011-11-14 15:04:36

Ziele

Administrator

Zarejestrowany: 2011-11-02
Posty: 25
Punktów :   

Re: Manewry bojowe

Mechanika manewrów rzeczywiście jest dość słabo wyjaśniona, nie mówiąc już o jej stosowaniu w praktyce.

Miras: Podałeś bardzo dobry przykład, mianowicie potężny cios zwany "Imbroccatio" mechanicznie kosztuje 3 PW, jest ciężki do zrobienia i zadaje dodatkowe 3 pkt obrażeń. Natomiast "Piruet" mechanicznie kosztuje 2 PW, jest łatwiej go zrobić, a zadaje dodatkowe 5 pkt obrażeń.
Według mnie pchnięcie jest łatwiejsze do zrobienia niż wygibasy zwane piruetem, czyli cios zadany z obrotu, po którym traci się na krótką chwilę przeciwnika z pola widzenia i dodatkowo odsłania siebie. Co do obrażeń muszę przyznać racje mocniej jest zranić kogoś z zamachu, lecz trudność powinna zostać zmieniona.

Co do samego odgrywania i używania manewrów, wraz z osobami, z którymi gram używamy bardziej opisowego ataku, nie wyobrażam sobie by ktoś użył piruetu w kanałach
Myślę, że każdy MG podchodzi do tego inaczej, ciężko stworzyć jedna zasadę, którą wszyscy by stosowali. Jednakże był by to genialny pomysł, stworzyć nowe zasady mechaniki manewrów Pytanie tylko, kto by chciał to zrobić.

Offline

 

#3 2011-11-19 12:33:07

Miras

Nowy użytkownik

Zarejestrowany: 2011-11-05
Posty: 2
Punktów :   

Re: Manewry bojowe

Pamiętam, że na (świeć Melitele nad jego duszą) starym "oficjalnym" forum systemu ktoś pokusił się o stworzenie nowej tabeli z manewrami. W większości zmiany były kosmetyczne - poprawienie kosztu pw, modyfikatorów obrony i obrażeń. Część manewrów przerobiono jednak dość znacznie, choćby wspomniany piruet. Nie wiem czy w odmętach internetu można to jeszcze odnaleźć, ale w wolnej chwili spróbuję się tego zadania podjąć.
Nie wydaje mi się jednak by tak znaczące zmiany były w systemie koniecznie. W:GW ma to do siebie, że mechanika (najczęściej) odgrywa w nim drugorzędną rolę i grając w ten system trzeba zaakceptować pewną umowność rozwiązań mechanicznych. Jakieś drobnostki można sobie na własny użytek poprawić, ale nawet dobierając nieefektywne manewry nie możemy sobie "zepsuć" postaci. W Wiedźminie z resztą mechaniczna efektywność wojownika zależy bardziej od jego zręczności i umiejętności niż od doboru manewrów, a w praktyce dość często korzysta się z opisowego rozstrzygania walki.

Hmm... a tak swoją drogą to jakoś nie mogę wygrzebać z pamięci więcej "złych" manewrów... utkwił mi tylko ten nieszczęsny piruet . Choć takiego "cięcia w szyję" czy "pchnięcia królewskiego" też raczej się nie używało - były za mało celne by na nich polegać.

EDIT: Okazuje się, że owo forum ciągle funkcjonuje . Dziwne, byłem przekonany, że strona ostatecznie wyparowała z internetu. Niemniej temat o zmodyfikowanych manewrach i mechanice walki ciągle można tam znaleźć: http://www.wiedzmin.rpg.pl/forum/viewto … f=17&t=800

Ostatnio edytowany przez Miras (2011-11-19 14:55:01)

Offline

 

Stopka forum

RSS
Powered by PunBB
© Copyright 2002–2008 PunBB
Polityka cookies - Wersja Lo-Fi


Darmowe Forum | Ciekawe Fora | Darmowe Fora
www.legx.pun.pl www.angelteamasg.pun.pl www.browarypark.pun.pl www.wwesvr.pun.pl www.speedwaymanagers2.pun.pl